نحوه عملکرد صندلی ماساژور چگونه است؟

مبل ماساژور RT-8713

احتمالا تاکنون مقالات متعددی در مورد صندلی ماساژور، عملکرد آن ها یا نحوه انتخاب مدل مناسب مطالعه کرده اید. با این حال، ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موردکه صندلی ماساژور در واقع چیست و عملکرد صندلی ماساژور چگونه است؟ بپردازیم..

صندلی ماساژور چیست؟

صندلی ماساژور وسیله ای است که بدن شما را با استفاده از بازوهای صندلی و سایر عناصر مانند کیسه هوا و غلتک ماساژ می دهد. بازوهای ماساژور  بخش ضروری صندلی هستند و برای تقلید حرکت دست ها طراحی شده اند. وجود این ویژگی چیزی است که بین صندلی ماساژور و تشک ماساژور تفاوت ایجاد می کند.

صندلی با استفاده از یک سیستم ماساژ پیشرفته، بدن را ماساژ داده و باعث ایجاد حس آرامش می شود. چنین ماساژی مفاصل و ماهیچه های منقبض را آرام می کند، انرژی را افزایش می دهد و از سلامتی شما مراقبت می کند و پس از یک روز کاری پر استرس، استراحت و آرامش مورد نیاز را برای شما فراهم می کند.

اولین صندلی‌های ماساژور ماساژ بسیار ساده‌ای را ارائه می‌کردند و طراحی آن ها به سختی می‌توانست با آرامش همراه باشد اما با گذشت زمان، تکنولوژی شروع به تکامل کرد، تولیدکنندگان جدید ظاهر شدند، کشورهای آسیایی بیشتر و سپس ایالات متحده و اروپا به صندلی های ماساژور علاقه مند شدند. تا جایی که امروزه در بازار، مدل های زیادی را برای انتخاب در طیف بسیار گسترده ای از کیفیت و قیمت ارائه می دهند.

صندلی ماساژ یک تکیه گاه مکانیکی است که از سیستم داخلی چرخ دنده ها و موتورها برای شبیه سازی ماساژ درمانی استفاده می کند. صندلی های ماساژ برای تسکین تنش عضلانی و تسکین درد عضلات در حالی که کاربر در حالت نشسته یا دراز کشیده است، در نظر گرفته شده است. اما یک صندلی ماساژ بسیار بیشتر از یک تکه مبلمان است. بهترین صندلی های ماساژ در بازار یک تجربه جامع اسپا را در یک بسته شیک و راحت ارائه می دهند.

صندلی‌های ماساژور  شامل معمولی و ارزان قیمت تا سطح بالا و لوکس هستند، عملکرد صندلی ماساژور با مکانیزم‌هایی که تقریباً حسی مانند ماساژ با دست انسان را تکرار می‌کنند. بهترین صندلی‌های ماساژور در بازار از فناوری رباتیکی بهره می‌برند که سیستم داخلی را متناسب با بدن هر کاربر تنظیم می‌کند و به‌طور هوشمند نقاط تحت فشار و ماهیچه‌هایی که نیاز به کاهش تنش دارند را هدف قرار می‌دهد.

انتخاب صندلی ماساژور

هر سازنده صندلی ماساژور برای ارائه یک تجربه ماساژ منحصر به فرد به تکنیک های مکانیکی متفاوت متکی است. با این حال، برخی از اجزای اساسی مانند: موتورها، چرخ دنده ها، اهرم ها، غلطک ها و لوازم الکترونیکی پیشرفته در اکثر صندلی های ماساژور مدرن وجود دارد.

۱) موتورها

ساده‌ترین مدل‌های صندلی ماساژور از موتورهایی استفاده می‌کنند که ارتعاشات ثابتی مشابه موتورهای موجود در گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کنند. موتورها به چرخ های وزن دار با مراکز ثقل نامتعادل متصل می شوند. بنابراین، هنگامی که یک چرخ می چرخد، تکان می خورد و یک ارتعاش ایجاد می کند.

۲) غلتک

صندلی‌های ماساژور پیشرفته‌تر از غلتک‌های لاستیکی برای ارائه ماساژی بهتر و تقلید از حرکت دست انسان استفاده می‌کنند. غلتک‌های چرخ‌دار (تقریباً به اندازه یک توپ تنیس) در امتداد مسیری در پشت صندلی ماساژور قرار می‌گیرند، اگرچه برخی از مدل‌ها غلتک‌هایی را در قسمت پشتی پا قرار می‌دهند تا ساق پا و ران را هدف قرار دهند.

اکثر غلتک‌ها در صندلی‌های ماساژ روباتیک پیشرفته می‌توانند به چپ، راست، بالا، پایین و به صورت دایره‌ای در امتداد کل پشت کاربر از گردن تا باسن حرکت کنند. برخی از صندلی‌های ماساژور همچنین دارای غلتک‌هایی هستند که به داخل و خارج حرکت می‌کنند و از نظر شدت و عمق فشار متفاوت هستند.

۳) کیسه های هوا

صندلی‌های ماساژور شامل چهار الی ۱۰۰ عدد کیسه بادی به نام کیسه هوا هستند که معمولاً در امتداد تکیه‌گاه‌های بازو و پای صندلی قرار می‌گیرند. در طول ماساژ، این کیسه‌های هوا باد و باز می‌شوند و گروه‌های عضلانی بزرگ‌تر را برای فشار ملایم فشرده و آزاد می‌کنند. کیسه‌های هوا از طریق شیلنگ‌هایی به کمپرسور متصل می‌شوند که می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که با سرعت‌های مختلف باد شود.

۴) سیستم درازکش

از آنجایی که صندلی‌های ماساژور مدرن از روی صندلی‌های دارای تکیه‌گاه مدل‌سازی شده‌اند، اکثراً به کاربر اجازه می‌دهند با لمس یک دکمه تقریباً به حالت صاف دراز بکشند و برخی حتی می‌توانند از آن نقطه بگذرند! مکانیسم‌های صندلی ماساژ برای عملکرد در موقعیت‌های مختلف، از حالت عمودی تا معکوس ۱۸۰ درجه طراحی شده‌اند. سیستم درازکش موتوری عملکرد جاذبه صفر را فعال می‌کند که فشار را از ستون فقرات کاربر برداشته و به آرامش نهایی عضلانی کمک می‌کند.

۵) از راه دور

بیشتر صندلی های ماساژور از طریق ریموت کنترل می شوند و بی سیم یا سیمی هستند. این کنترل از راه دور کاربر را قادر می سازد تا شدت ماساژ، سطح گرما و وضعیت درازکش را تنظیم کند و همچنین به هر تکنیک ماساژ از پیش برنامه ریزی شده دسترسی داشته باشد. برخی از صندلی های ماساژور به طور کلی کنترل فیزیکی را حذف می کنند و طوری برنامه ریزی شده اند که به دستورات صوتی پاسخ می دهند.

۶) ریزپردازنده

ریزپردازنده را به عنوان “مغز” صندلی ماساژ مکانیکی در نظر بگیرید. ریزپردازنده یک هارد دیسک کامپیوتری است که تمام اطلاعات و دستوراتی که صندلی ماساژ باید بداند را ذخیره می کند: از تکنیک ها و الگوهای ماساژ گرفته تا تایمرها و سطوح شدت.

هنگامی که کاربر دستور خاصی را از طریق کنترل از راه دور وارد می کند، ریزپردازنده پیام را به قطعه مناسب ارسال می کند. برخی از ریزپردازنده‌های قدرتمند حتی می‌توانند با خواندن دمای پوست، نقاط فشار، قد و وزن کاربر در پاسخ به بدن وی تصمیم‌گیری کنند.

۷) عناصر گرمایشی

گرما درمانی یکی از تجملاتی است که در بسیاری از صندلی ماساژور مدرن وجود دارد. عناصر گرمایشی اغلب برای هدف قرار دادن ناحیه کمر در نظر گرفته شده اند، اگرچه برخی از صندلی های ماساژ می توانند گرما را به قسمت بالایی پشت، بازوها و پاها وارد کنند.

پدهای الکتریکی رایج ترین منبع گرما هستند که مناطق وسیعی از بدن را به یکباره می پوشانند. با این حال، سطح نفوذ آن ها عمیق نیست. فناوری مادون قرمز برای یک ماساژ حرارتی لاکچری می تواند مناطق خاصی از بدن را با پرتوهای نور غیر تهاجمی مورد هدف قرار دهد.

صندلی های ماساژ چگونه تکنیک های متفاوتی را انجام می دهند؟

چگونه همه این اجزا با هم کار می کنند تا یک ماساژ “واقعی” را تقلید و ارائه کنند؟ نوآوری در فناوری رباتیک به این معنی است که تقریباً هیچ تکنیکی وجود ندارد که صندلی ماساژور نتواند آن را اجرا کند.

۱٫ ماساژ خمیری

احساس ورز دادن ناشی از حرکت سریع و دایره ای غلتک های کوچک، در امتداد پشت، گردن و شانه های کاربر است. ماساژ سوئدی یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌هایی است که در صندلی‌های ماساژور یافت می‌شود و شامل ضربات طولانی، آهسته و خمیری در امتداد بدن کاربر است.

۲٫ ماساژ رولینگ

ماساژ غلتان مانند تکنیک خمیر، معمولاً با حرکت غلتک‌ها به سمت بالا و پایین بدن کاربر با یک موج یکپارچه از فشار ملایم انجام می‌شود.

۳٫ ماساژ شیاتسو

صندلی‌های ماساژ می‌توانند تکنیک سنتی ماساژ ژاپنی را با برنامه‌ریزی غلتک‌های خود به گونه‌ای که پشت کاربر را به سمت جلو و عقب یا بالا و پایین بکشند، تقلید کنند و برای کاهش تنش عضلانی روی یک منطقه بزرگ فشار وارد کنند.

۴٫ ماساژ ضربه زدن

یک صندلی ماساژور  با حرکت سریع غلتک‌های خود به داخل و خارج در پشت کاربر، می‌تواند ضربه‌ای ملایم به شما بدهد و ماهیچه‌های سفت را نرم کند.

۵٫ ماساژ فشرده

کیسه های هوا وظیفه ارائه درمان فشرده سازی را بر عهده دارند. آن ها به طور ریتمیک باد می شوند و کل گروه های عضلانی را به یکباره فشرده و آزاد می کنند.

۶٫ ماساژ بافت های عمیق

این نوع ماساژ درمانی تقریباً تمام اجزای صندلی ماساژور را شامل می شود. غلتک ها با شدت های مختلف به جلو و عقب می لغزند و به دنبال آن فشار دینامیکی از کیسه های هوا وارد می شود.

۷٫ رفلکسولوژی

صندلی‌های ماساژور با برنامه‌های رفلکسولوژی دارای غلتک‌ها و کیسه‌های هوا در  قسمت زیرپا هستند. این غلتک‌ها کمی کوچک‌تر از غلتک‌های پشتی هستند، بنابراین می‌توانند مناطق کوچک‌تری از پا را با حرکات ورز دادن مورد هدف قرار دهند.

۸٫ ماساژ کششی

بیشتر صندلی‌های ماساژور می‌توانند برای ارتفاع ‌های مختلف تنظیم شوند که این عملکرد می‌تواند به انجام یک برنامه کششی برای بدن نیز کمک کند. با دراز کردن پاهای خود در زیرپایی، کاربران می توانند فشار روی ستون فقرات خود را کاهش دهند و کشش را در تمام بدن تجربه کنند.

۹٫ ماساژ جاذبه صفر

یکی از محبوب ترین ویژگی های صندلی ماساژور، عملکرد جاذبه صفر است که برای اولین بار در برنامه آموزش فضانوردان ناسا توسعه یافت. یک صندلی ماساژور با جاذبه صفر  یعنی با دراز کشیدن کاربر تا زمانی که کاملاً افقی شود، می‌تواند تمام فشار را از ستون فقرات برداشته و احساس بی‌وزنی را شبیه‌سازی کند. این باعث شل شدن بیشتر عضلات می شود و به تکنیک های ماساژ اجازه می دهد حتی عمیق تر نفوذ کنند.

صندلی ماساژور GLC231

تفاوت بین صندلی های ماساژور دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی

ده‌ها نام اختصاری برای توصیف عملکرد صندلی ماساژ استفاده می‌شود. سه اصطلاح اساسی وجود دارد که همه خریداران صندلی ماساژور باید بدانند: فناوری ۲D، ۳D و ۴D.

این نام ها به توانایی ها و شدت غلتک های پشت صندلی ماساژ اشاره دارد:

  • تکنولوژی دو بعدی

غلتک ها از چپ به راست، بالا و پایین حرکت می کنند.

  • فناوری سه بعدی

غلتک ها از چپ به راست، بالا و پایین، داخل و خارج در امتداد محورهای X، Y و Z (مورب) حرکت می کنند.

  • فناوری چهار بعدی

غلتک ها تمام عملکردهای سه بعدی به علاوه قابلیت چرخش و تغییر شدت آن ها برای ماساژ عمیق تر را دارند.

امروزه صندلی‌های ماساژور مکانیکی با طیف وسیعی از قابلیت‌ها عرضه می‌شوند که شاید مخترعان اصلی آن هرگز تصور نمی‌کردند که وجود برخی از عملکرد ها بر روی صندلی ماساژور ممکن باشد.

اسکن بدن، فرمان‌های صوتی و شدت متغیر، تنها برخی از عملکردهایی هستند که صندلی‌های ماساژور را جامع می‌کنند. در فروشگاه صندلی ماساژور بن کر، مدل‌های باکیفیتی که متناسب با هر نوع بدن و سلیقه ای طراحی شده‌اند.

در این مقاله از بن کر به به بررسی این مورد که صندلی ماساژور در واقع چیست و عملکرد صندلی ماساژور چگونه است؟ پرداختیم و بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، دانستیم که این ماساژ خواص درمانی زیادی دارد. امیدواریم موارد و نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان کارآمد و مفید باشد. ممنون که با بن کر همراه بودید.

هنگامی که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید ماساژور مورد نظر خود آماده شدید، به سایت نیکان آسا مراجعه کرده و یا با شماره های موجود تماس بگیرید تا با یک متخصص صندلی ماساژ ور مشاوره رایگان دریافت کنید.

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo