دراین مقاله به تعریف دیسک کمر، تاثیر ماساژ و استفاده از صندلی ماساژور مناسب برای تسکین دیسک کمر، می پردازیم.

دیسک کمر

کمر ما انسان ها از قطعات استخوانی به نام تنه مهره ساخته شده است که به یکدیگر متصل هستند. علت یکپارچه نبودن ستون فقرات این است که به کمک این قطعات تکه تکه متصل به هم بتوانیم به راحتی و به نحوی کارآمد به امورات روزمره خود بپردازیم. این استخوان ها توسط قسمت هایی به نام دیسک به هم متصل شده اند. دیسک کمر از دو بخش خارجی و داخلی تشکیل شده است. بخش خارجی محکم تر است و از 32 لایه تشکیل شده است و نام آن آنولوس فیبروزوس است. قسمت داخلی دیسک نیز نوکلئوس پولپوزوس نامیده می شود که جنس آن مشابه ژلاتین است.

کمر از 5 مهره استخوانی تشکیل شده است. فضای بین مهره ها، جنس غضروفی دارد که این قسمت دیسک کمر نام دارد.

برآمدگی دیسک، مشکلی شایع در سطح جامعه است و به طور معمول رایج ترین سن ابتلا به دیسک کمر، دهه سی سالگی و چهل سالگی افراد است. ماساژ برای دیسک کمر می تواند یکی از روش های تسکین دهنده این مشکل باشد و علائمی مانند درد و گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد. پس از مشورت با پزشک، گزینه ماساژ انتخاب هوشمندانه ای است که به جای دارو و مسکن انتخاب شود که بعضا اعتیاد گونه هستند و عوارض زیادی با خود به دنبال می آورند.

چه زمانی برای دیسک کمر از ماساژ استفاده کنیم؟

 

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بر اساس آن تصمیم بگیرید برای شما ماساژ برای تسکین دیسک کمر مناسب است:

  • سفتی یا درد عمومی عضلات و مفاصل
  • احساس اضطراب، استرس و حتی افسردگی
  • مشکل در انجام فعالیت های روزانه به دلیل احساس درد
  • تجربیات خوب قبلی با ماساژ
  • کیفیت خواب بهتر

بهترین نوع ماساژ برای دیسک کمر چیست؟

  • ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق یک گزینه عالی برای درمان نقاط سفت و دردناک است. هنگامی که ماساژ عمیق به درستی انجام شود، در مقایسه با سایر تکنیک ها، بیشترین میزان ترشح اندورفین را خواهد داشت. معمولاً برای هدف قرار دادن مناطق مشکل دار به خصوص در ماهیچه ها یا لایه هایی که عضلات را احاطه می کنند استفاده می شود.

به یاد داشته باشید، ماساژ بافت عمیق می تواند به خودی خود منجر به درد شود. این درد نباید علائم را تشدید کند. در عوض، گروه‌های عضلانی و مفاصلی که در طول ماساژ روی آنها متمرکز شده‌اند ممکن است درد داشته باشند. در صورت بروز درد، استفاده از روش‌های دیگر ممکن است به عنوان کمکی در روند بهبودی مفید باشد.

  • درمان نقطه ماشه ای

درمان نقطه ماشه ای تکنیکی است که به طور خاص به گره های عضلانی در بدن می پردازد. این گره ها بخش های کوچکی از عضلات هستند که به معنای واقعی کلمه به دلیل استفاده بیش از حد، وضعیت بدنی نامناسب، درد مزمن و موارد دیگر جمع شده اند. ماهیچه‌ها و عضلات ما مانند یک نوار لاستیکی هستند که تنش و کشش را تحمل می کنند تا زمانی که بتوانند به طور دوره‌ای به حالت اولیه خود بازگردند. هنگامی که زمان استراحت کمی برای ماهیچه ها وجود داشته باشد یا فشار زیادی بر روی آنها وجود داشته باشد، بخش‌های کوچکی از عضله آسیب می بیند. این حالت، جریان خون را در ناحیه محدود می کند بنابراین مشکل حتی بدتر از قبل می شود.

برای رفع مشکلات به وجود آمده در این نواحی، برای مدت طولانی (معمولاً 1-5 دقیقه) مستقیماً روی گره عضلانی فشار وارد می شود. با اعمال فشار، نواحی اطراف مملو از خون شده و با شل شدن فیبرهای عضلانی، موقعیت بهتری ایجاد می‌شود.

استفاده از غلتک ها نیز یک گزینه خوب برای ماساژ محسوب می شود. غلتک ها با حرکات ریتمیک در امتداد گروه های عضلانی بزرگ بهترین عملکرد را دارند.

  • ماساژ سرد و گرم

گرما و سرما درمانی هر دو گزینه های عالی برای ایجاد آرامش و تسکین درد هستند. اگر آن ها را با ماساژ ترکیب کنید، ابزاری قدرتمند برای حصول احساس بهتر خواهید داشت. یک ماساژدرمانگر ممکن است سنگ های داغ را امتحان کند، اتاق را در دمای خاصی نگه دارد یا یا از سرما برای ماساژ بخش های دچار التهاب استفاده کند.

  • طب فشاری

طب فشاری یک گزینه درمانی سنتی است که از ابزار، انگشتان، آرنج و زانو برای اعمال فشار به نواحی خاصی از بدن استفاده می کند. هنگامی که از آن برای دیسک کمر استفاده می شود، متخصص طب فشاری روی تسکین درد، استرس، و ارتقای حس کلی آرامش از طریق انتشار و هدایت مجدد انرژی مناسب تمرکز می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. به طور کلی درمانی که باعث افزایش گردش خون شود ارزش امتحان کردن را دارد.

اگر فشار ماساژ بیش از حد باشد، می تواند منجر به فشار بیش از حد عضلات شود و در واقع مشکل را بدتر کند. آرامش و راحتی شما باید معیاری باشد که بر اساس آن می توانید تشخیص دهید که ماساژ را انجام بدهید یا خیر. به عبارت دیگر به بدن خود گوش دهید. اگر نمی توانید احساس آرامش و راحتی داشته باشید این ماساژ ممکن است گزینه خوبی برای شما نباشد. سایر روش ها و گزینه های درمانی برای تسکین درد مانند مراقبت های کایروپراکتیک یا فیزیوتراپی را امتحان کنید.

از وضعیت ستون فقرات خود آگاه باشید. صرف زمان زیاد در حالت خمیده می تواند علائم شما را تشدید کند. به علاوه، ماندن در هر موقعیت در طولانی مدت می تواند منجر به سفتی و خشکی شود، بنابراین مطمئن شوید که در صورت نیاز حرکت می کنید و از بالش برای تکیه دادن استفاده کنید.

اگر تکنیک ماساژ یا موقعیتی که در آن قرار دارید علائم عصبی را افزایش می دهد، مانند سوزن سوزن شدن و درد، ماساژ را دوباره با توجه به شرایطتان تنظیم کرده یا آن را متوقف کنید.

همانطور که می دانید مراجعه به سالن های ماساژ و استفاده از خدمات متخصصین ماساژ بسیار هزینه بر است به خصوص هنگامی که هزینه رفت و آمد و زمانی که در این بین تلف می شود را مد نظر قرار دهیم. در این شرایط صندلی های ماساژور به کمک ما می آیند. به لطف استفاده از صندلی ماساژور نه تنها در زمان و در هزینه ها (در بلند مدت) صرفه جویی می کنیم بلکه با انتخاب صندلی ماساژور حرفه ای از ماساژ با کیفیتی نیز بهره مند خواهیم شد.

صندلی ماساژور GLC231

بهترین صندلی های ماساژ برای فتق و بیرون زدگی دیسک، کیست، سایر بیماری های حساس به فشار

یکی از سخت ترین شرایط برای افرادی که از این مشکلات رنج می برند، زمانی است که به آنها فشار وارد می شود و هنگامی که نشستن و استراحت کردن علائم آنها را تشدید کند، تحمل این وضعیت در طول روز واقعاً دشوار است. بهترین صندلی های ماساژ برای کمردردهای حساس به فشار، صندلی های ماساژور هستند که قابلیت جاذبه صفر دارند.

همانطور که از نامش پیداست، صندلی‌های جاذبه صفر یا zero gravity به شما امکان می‌دهند در حالت معکوس و وارونه قرار بگیرید، بنابراین جاذبه، دیگر فشار زیادی به کمر شما وارد نمی‌کند. این حالت می تواند مقدار زیادی از درد را کاهش دهد و به بدن شما اجازه و فرصت استراحت دهد.

صندلی های ماساژور مناسب فتق دیسک نوعی روش درمانی است که می تواند هر روز در خلوت و راحتی در خانه خود بیمار استفاده شود. صندلی های ماساژ با کیفیت سرمایه گذاری های پرهزینه هستند. با این حال، برای بیمارانی که واقعاً از یک ماساژ خوب سود می برند، یکی از بهترین گزینه ها برای یافتن تسکین مؤثر بدون نیاز به پرداخت هزینه های مداوم خدمات ماساژ درمانی حرفه ای هستند. فقط به یاد داشته باشید که اگرچه ماساژ می تواند یک تجربه آرامش بخش و نیروبخش باشد، اما درمانی برای درد واقعی دیسک نیست، زیرا هیچ کمکی به رفع برآمدگی یا پارگی دیسک نمی کند.

اکنون راهنمایی برای بررسی خرید صندلی ماساژور به عنوان بخشی از برنامه درمان خانگی دیسک کمر ارائه می شود:

انواع صندلی ماساژور مناسب برای دیسک کمر

صندلی‌های ماساژ دارای سطوح کیفی زیادی هستند، از بالشتک‌های صندلی ساده، که ماساژ ابتدایی را انجام می‌دهند، تا گزینه‌های صندلی‌های لوکس کاملاً خودکار با پیشرفته‌ترین برنامه ها، گرما درمانی و حتی گزینه‌های سرگرمی مانند پخش موزیک.

صندلی‌های ماساژ کم‌هزینه بعید به نظر می‌رسند که کار خوبی انجام دهند و حتی ممکن است به جای ماساژ دادن، بیشتر شبیه ضربه های خفیف زدن و تکان دادن باشند.

صندلی‌هایی با قیمت متوسط، خدمات خوبی ارائه می‌دهند، زیرا درمقایسه با حالت اول بسیار پیشرفته‌تر خواهند بود.

بهترین صندلی ها چرمی هستند و طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهند که تا حد امکان به ارائه یک تجربه واقعی ماساژ انسانی نزدیک می شود.

اگر در مورد خرید یک صندلی ماساژ خوب مصمم هستید، از ارزان‌ترین محصولات صرفنظر کرده و تحقیقات خود را بر روی نام‌های تجاری معتبر و صندلی‌های میانی به بالا متمرکز کنید. مطمئناً، این انتخاب‌ها هزینه اولیه بیشتری خواهند داشت، اما تجربه کاربری بهتر و عمر مفیدتری را در مقایسه با محصولات ضعیف‌تر که ممکن است به علت قیمت اولیه کمتر انتخاب شوند، ارائه می‌کنند.

هر نوع ماساژی فتق دیسک را درمان نمی کند. ساختار دیسک داخلی صرف نظر از اینکه بیمار چقدر از ماساژ بهره می برد، تغییر نخواهد کرد. درد ساختاری واقعی ناشی از فتق بعید است که صرفا با استفاده از ماساژ درمانی به طور کامل رفع شود. با این حال، آمار نشان می‌دهد که بیشتر بیماران از ماساژ منظم تا حدودی تسکین می‌یابند که ممکن است به دلیل درد عضلانی مرتبط باشد که توسط فتق دیسک ایجاد می شود یا ممکن است به دلیل تشخیص اشتباه منبع واقعی علائم رخ دهد.

همچنین به یاد داشته باشید که ماساژ ذهن و بدن را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد. همانطور که می دانید استرس می تواند علائم را در هر بیمار افزایش دهد یا تشدید کند.

علاوه بر این، ماساژ، جریان خون موضعی را افزایش می دهد، بنابراین اکسیژن رسانی به ناحیه را افزایش داده و از تاثیرات کمبود اکسیژن جلوگیری می شود. در این شرایط یک  صندلی ماساژور یک راه عالی برای اکسیژن رسانی و تسکین درد است.

ملاحظات در مورد صندلی ماساژور برای دیسک کمر

استفاده از صندلی های ماساژ ممکن است به خودی خود درمان کننده نباشد، اما به عنوان بخشی از راهکار ترکیبی برای مراقبت برای کمردرد یا گردن درد است. همچنین زمان صرف شده در آرامش و لذت بردن از ماساژ به هر کسی کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشد، صرف نظر از اینکه چه مشکلی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که در صورتی که از مشکل حادی رنج می برید، قبل از اتخاذ روش درمان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo