فواید صندلی ماساژور برای دیسک کمر

 

افراد ممکن است به مرور زمان و به دلایل مختلفی از قبیل ایستادن یا نشستن‌های طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین، وارد شدن فشار زیاد و ناگهانی به کمر و… دچار دیسک کمر شوند. امروزه بیشتر پزشکان برای بهبود دیسک کمر، استفاده از صندلی ماساژور را به بیماران خود توصیه می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که دیسک کمر و میزان فشار وارد شده بر ستون فقرات هر فرد با فرد دیگر، متفاوت است. بنابراین برای فردی که دیسک کمر دارد، استفاده یا عدم استفاده از صندلی ماساژور، پس از معاینه توسط پزشک متخصص، تعیین خواهد شد.

فهرست مطالب

فواید صندلی ماساژور برای دیسک کمر

همانطور که اشاره شد استفاده از صندلی ماساژور برای دیسک کمر، فواید زیادی دارد. البته افرادی که دیسک کمر دارند، باید قبل از استفاده از صندلی ماساژور به پزشک متخصص مراجعه کرده و با او مشورت کنند. سپس در صورت موافقت پزشک، به خرید صندلی ماساژور پرداخته و از آن استفاده کنند. بعضی از فواید صندلی ماساژور برای دیسک کمر به صورت زیر هستند.

کاهش درد و گرفتگی عضلانی

 یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژور، کاهش درد و گرفتگی عضلانی است که این امر، موجب تسکین دیسک کمر فرد می‌شود.

کاهش فشار و تنش در ناحیه کمر

 یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژور برای دیسک کمر، کاهش فشار و تنش در ناحیه کمر است که این امر می‌تواند باعث بهبود یافتن وضعیت دیسک‌ها شود.

کاهش التهاب در ناحیه کمر

 یکی دیگر از فواید استفاده از صندلی ماساژور برای دیسک کمر، این است که استفاده از آن، موجب کاهش التهاب در ناحیه کمر می‌شود.

مزایای صندلی ماساژور برای درد کمر

افرادی که درد کمر دارند، می‌‌توانند برای کاهش درد کمر خود از صندلی ماساژور استفاده کرده و از مزایای آن، بهره‌مند شوند. بنابراین برخی از فواید صندلی ماساژور برای کاهش درد کمر به صورت زیر هستند.

بهبود گردش خون

 یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از صندلی ماساژور، بهبود گردش خون است. در واقع یکی از ویژگی‌های این صندلی، تمرکز ماساژ روی قسمت‌های تریگر پوینت بدن فرد است که انجام این کار، باعث بهبود گردش خون و انعطاف پذیری این قسمت‌ها می‌شود. در نتیجه این امر نیز موجب کاهش درد کمر فرد خواهد شد.

کاهش استرس و اضطراب

 یکی از مزایای استفاده از صندلی ماساژور، کاهش استرس و اضطراب است. در حقیقت ماساژ روی قسمت‌های بدن فرد، روی احساسات و ذهن فرد نیز تاثیر می‌گذارد و موجب آرامش سیستم عصبی فرد می‌شود. در چنین مواقعی، استرس و اضطراب فرد نیز کاهش یافته و فرد درد کمر را کم‌تر احساس می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که آرامش سیستم عصبی در بهبود کیفیت خواب نیز بسیار موثر است.

کاهش تنش عضلانی

 یکی دیگر از مزایای استفاده از صندلی ماساژور، کاهش تنش عضلانی است. در حقیقت ماساژ صندلی ماساژور به تقویت گردش خون می‌پردازد. این امر موجب نرم شدن ماهیچه‌های قسمت پشت، کمر، گردن و ران‌ها می‌شود. بنابراین فرد، در چنین مواقعی درد کمر را کم‌تر احساس می‌کند.

آیا صندلی ماساژور برای کمر درد مفید است؟

استفاده از صندلی ماساژور باعث کاهش درد کمر می‌شود.

صندلی ماساژور برای چه نوع کمردردهایی مفید است؟

صندلی ماساژور برای افرادی که کمردرد آن‌ها ناشی از خستگی بوده، بسیار مفید است. همچنین افرادی که دیسک کمر دارند نیز می‌توانند با مشورت پزشک، برای بهبود دیسک کمر خود از صندلی ماساژور استفاده کنند.

صندلی ماساژور چگونه به کمردرد کمک می‌کند؟

صندلی ماساژور با انجام ماساژ روی نواحی پشت کمر و ایجاد گرما باعث تقویت گردش خون فرد شده که انجام این امر، کمردرد فرد را کاهش خواهد داد.

چه نوع صندلی ماساژوری برای کمردرد مناسب است؟

صندلی‌های ماساژور، انواع مختلفی دارند که از میان آن‌ها، صندلی ماساژور گرانش صفر، می‌تواند برای کمردرد مناسب باشد.

مبل ماساژور GLS 541

انواع صندلی های ماساژور مناسب برای کمردرد

صندلی‌های ماساژور در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که در این میان، بعضی از آن‌ها برای کمر درد، مناسب‌تر هستند.

صندلی ماساژور گرانش صفر (Zero Gravity)

یکی از انواع صندلی‌های ماساژور مناسب برای کمر درد، صندلی ماساژور گرانش صفر است. این نوع صندلی برقی، به دلیل موقعیت قرار گرفتن فرد روی آن، به گرانش صفر، معروف شده است. در واقع هنگامیکه فرد روی صندلی قرار می‌گیرد، موقعیتی شبیه موقعیت فضانوردان در گرانش صفر دارد. این صندلی، وزن فرد را به صورت مساوی بین قسمت‌های مختلف بدن، توزیع می‌کند. بنابراین حس بی‌وزنی و شناور بودن در فضا به فرد منتقل می‌شود. در این حالت، ستون فقرات در موقعیت طبیعی خود قرار گرفته و در نتیجه فشار، از روی ستون فقرات کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید افرادی که دیسک کمر یا کمردرد زیاد دارند، می‌توانند در این موقعیت، به خواب یا استراحت بپردازند. چون در این صورت، فشار از روی شکم و کمر فرد کاسته شده و فرد درد کم‌تری را احساس می‌کند.

صندلی ماساژورآرونت

یکی دیگر از انواع صندلی‌های ماساژور مناسب برای کمر درد، صندلی ماساژورآرونت است که در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. استفاده از این نوع صندلی به دلیل دارا بودن امکانات و تجهیزات زیاد، باعث کاهش درد پشت کمر و جلوگیری از تنش عضلات فرد می‌شود. در واقع این دستگاه با ایجاد ارتعاش و گرما باعث افزایش جریان خون شده و در نتیجه تنش عضلانی نیز کاهش می‌یابد.

نکات استفاده از صندلی ماساژور برای دیسک کمر

  • یکی از نکاتی که هنگام استفاده از صندلی ماساژور برای دیسک کمر، باید به آن توجه و رعایت شود، مدت زمان استفاده از صندلی است. در واقع بهتر است که در هر بار استفاده، مدت زمان استفاده از صندلی، از پانزه الی بیست دقیقه بیشتر نشود.
  • در قست پشت صندلی ماساژور، گوی‌هایی قرار دارد که ماساژ با استفاده از این گوی‌ها انجام می‌شود. توجه داشته باشید که انجام این ماساژ، ممکن است برای افرادی که دیسک کمر حاد دارند، درد آور باشد. لذا توصیه می‌شود که این افراد هنگام ماساژ، برای کاهش درد خود، زیر نظر پزشک از یک کوسن اضافه استفاده کنند.
  • استفاده بیش از اندازه و نادرست از صندلی ماساژور، ممکن است برای فرد مشکلات مختلفی مانند التهاب، سوزش، حساسیت عضلات و… به وجود آورد. بنابراین افرادی که دیسک کمر دارند باید به این موضوع توجه کرده و بر اساس برنامه پزشک، از این صندلی برای تسکین درد کمر استفاده کنند.

جمع بندی

استفاده از صندلی ماساژور، باعث کاهش تنش عضلانی و کاهش درد کمر می‌شود. بنابراین افرادی که کمر درد دارند، می‌توانند با توجه به میزان درد کمر، صندلی ماساژور مناسب خود را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo