ماساژ و تاریخچه آن

 درباره ماساژ و تاریخچه آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ماساژ به  فرانسوی (Massage) به دستکاری لایه‌های سطحی و عمیق عضلانی و بافت همبند با استفاده از تکنیک‌های مختلف، به منظور افزایش عملکرد، کمک در روند درمان، و ترویج آرامش و آسایش است. ماساژ شامل فشار ثابت یا در حال حرکت یا لرزش، و کمک به حرکات مکانیکی بدن است که می‌تواند با دست، انگشتان، آرنج، زانو، ساعد، و پاها انجام می‌شود. بافت هدف ماساژ شامل عضلات، تاندونها، رباطها، فاسیا، پوست، مفاصل، یا سایر بافت همبند، و همچنین رگ‌های لنفاوی، یا اندام‌های دستگاه گوارش است. به فرد ماساژدهنده “ماسور” گفته می‌شود و به دستگاه الکتریکی که عمل ماساژ را برای بدن انجام می‌دهد ماساژور گفته می‌شود.

massage

واژه شناسی:

تصور غالب بر این است که «ماساژ» از واژه عربیِ «مَسَّ» به معنای “دست زدن” گرفته‌شده، با اینحال ادعاهایی وجود دارد که از واژه مسا (massa) در زبان لاتین به معنای “جِرم، خمیر” گرفته شده‌است‌. برخی دیگر از واژه شناسان احتمال یونانی یا فرانسوی الاصل بودن این واژه را می‌دهند.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی واژهٔ ورزمان را به عنوان برابر فارسیِ «ماساژ» پیشنهاد داده است.

ماساژ:

باید بدانید ماساژ بدن جهت رفع خستگی و درمان  قدمتی بیش از 4000 ساله دارد و ریشه‌های آن در طب سنتی بخصوص در آسیای دور و میانه می‌باشد ، یافته‌های باستان شناسان و متون تاریخی نشان می دهد استفاده از ماساژ بخش مهمی از درمان در دوران قدیم بوده‌است. در حال حاضر منافع ماساژ در رفع خستگی عضلات ، کاهش درد عضلانی ،  ایجاد گردش خون بهتر در بدن ،رفع آسپاسم‌های موضعی در ناحیه کمر و پشت ، کمک به بهبود بیمارهای مرتبط با ساختار استخوان بندی بدن ،جلوگیری از خشک شدن و محدویت‌های حرکتی عضلات بدن و کاهش استرس و ایجاد آرامش و بسیاری موارد دیگر ثابت شده و توسط  پزشکان بسیار توصیه میگردد.

امروزه روش‌های مختلفی برای ماساژ وجود دارد و با پیشرفت علم دستگاه‌های ماساژور به بازار آمده اند و توانسته اند ماساژ را ساده‌تر و در دسترس تر نمایند. این دستگاه‌ها انواع مکانیکی و الکترونیکی دارند که هر کدام کارایی مختلفی دارد. همواره باید به نسبت نیاز خود نوع ماساژور را انتخاب نمایید

تاریخچه ماساژ

شرکت نیکان آسا پرشین با بیشاز یک دهه فعالیت بصورت تخصصی در زمینه محصولات ماساژور مخصوصا صندلی های ماساژور توانسته قدم موثری در زمینه حفظ و بهبود سلامت افراد بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo