فواید صندلی ماساژور

فواید صندلی ماساژور بی شمار است زیرا این وسیله ماساژ دقیق ترین شیوه های و تکنیک های ماساژ را انجام می دهد. به طور با برخورداری از صندلی ماساژور مناسب می توانید به نیاز های خود در راستای سلامت تن را بر طرف کرده و آرامش و لذتی وصف ناشدنی را تجربه کنید. در این راستا نخست باید درباره ماساژ بیشتر بدانید.

با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را بیشتر و بهتر با انواع فواید مبل ماساژور و بطور کلی ماساژ آشنا کنیم.

فواید مبلمان ماساژور

قدمت ماساژ درمانی به سالهای بسیار دوری بر می گردد که نمونه آن را در ماساژ چینی، ماساژ هندی، ماساژ تایلندی و ماساژ مصری ها، ایرانی ها، یونانی ها، ژاپنی ها و ماساژ سوئدی می توان یافت. ماساژ درمانی را ابن سینا و بقراط نیز بکار می بردند. بسیاری از مردم برای  از بین بردن خستگی دوش می گیرند و برخی دیگر  می خوابند ولی در این میان اشخاصی هم ماساژ می‌گیرند تا از این شیوه خستگی‌شان  از بین برد.

نیاز بدن به ماساژ یک نیاز غریزی است و از بدو تولد می تواند اثرات مطلوب بر روح و جسم انسان داشته باشد. یک ماساژ خوب می تواند تاثیری شگفت انگیز برای از بین بردن تنش و دردهای کمر و پشت داشته باشد.اما ماساژ درمانی همیشه راحت و یا در دسترس نیست.

با این حال جایگزین های برقی بسیار مناسبی برای ماساژ نیز یافت می شوند که مبل ماساژور بهترین نوع آن است. شما می توانید با خرید صندلی ماساژور ، تمام قسمت های بدن خود را از درد و خستگی به دور کنید زیرا این دستگاه های برقی قسمت های گردن و شانه، کمر، دست ها، پاها و دیگر اعضای بدن را به خوبی ماساژ می دهد. برای دانستن بیشتر فواید صندلی ماساژ ادامه مقاله را مطالعه فرمایید

اطلاعات بیشتر درباره Massage Chair

یکی از ابزارهای ماساژ، صندلی ماساژور یا مبل های ماساژور می باشد که این صندلی های ماساژور برقی بصورت هوشمند و اتوماتیک پیشرفته ترین روشهای ماساژ بدن را اجرا می کنند که دارای فواید زیر می باشد:

  • آرامش، رفع خستگی، کاهش استرس، اضطراب، خشم و فشار خون، تمدد اعصاب، بهبود جریان خون، افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها، تناسب اندام، ایجاد طراوت و شادابی پوست و تقویت عضلات ماساژ گیرنده
  • فرآیند اکسید و دی اکسید شدن را در ماهیچه هایی که هیچ حرکتی ندارند را تسریع کرده و سلامت فرد را تضمین می کند. ماساژ سیستم متابولیک بدن را تقویت می کند و میزان سوخت و ساز بافت ها را افزایش می دهد که در کاهش وزن بسیار موثر است.
  • ماساژ بدن یکی از موثرترین روشهای درمانی برای سیاتیک، کمر درد ، آرتروز، سر درد،آسم و مشکلات بد خوابی می باشد و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. پیشگیری از بیماری واریس، کوفتگی و گرفتگی عضلات و شکل نامناسب ستون فقرات از دیگر فواید ماساژ بدن می باشد. افزایش هوشیاری و شفافیت ذهنی، تحریک هیجانی، انگیزه مطلوب و احساس خوب بودن از دیگر فواید صندلی ماساژور می باشد و تمرکز سطح انرژی بدن در حال نرمال قرار گرفته و کانال هایی را برای ورود و خروج انرژی باز می کند.
    • در صندلی ماساژور اکثر حرکات یک ماساژ واقعی مانند حرکات نیدینگ (ضربه ایی)، حرکت سراندن، ورز دادن، فشردن، مالش سطحی، مالش عمیق و حرکت لرزشی شبیه سازی شده است . مدت زمان ماساژ نیز در این سیستم قابل تنظیم است. صندلی ماساژور برای ماساژ آرام بخش و ماساژ زیبایی مناسب می باشد.
    • فواید صندلی ماساژور

پیدا کردن یک مبل ماساژور حرفه ای آسان نیست از طرفی هزینه ماساژور حرفه ای قابل توجه می باشد. پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از ماساژ دستی برای آماده‌سازی بافت‌ها و انجام درمان‌هایی مثل دستکاری ستون فقرات، مفاصل اندام‌ها یا انجام ورزش درمانی استفاده می‌کنند. در سایت ها و وبلاگ ها آگهی های تبلیغاتی آموزش ماساژ درمانی ، ماساژ صورت، ماساژ لاغری، ماساژ چاقی، ماساژ رویال تایلندی، ماساژ سوئدی، ماساژ چینی، ماساژ نوزادان، ریلکسیشن، ماسا‍ژ شیر و عسل، ماساژ سنگ داغ، ماساژ اورینتال، ماساژ کره گیاهی، ماساژ روغن آروماتراپی، لیفت سینه و… دهها عنوان دیگر مشاهده می شود، پس بایستی توجه شود که ماساژ غیر علمی می تواند خطرناک باشد. از این رو خرید صندلی ماساژور که دارای تاییدیه پزشکی باشد راهی بهینه برای ماساژ بدن باشد، که ممکن است قیمت خرید صندلی ماساژور با ده بار ماساژ توسط یک ماساژور حرفه ای برابری نماید. ماساژ ورزشی برای برای ورزشکاران جهت بازگشت به حالت اولیه بدن، درمانی و ترمیمی، توانبخشی، نگھدارنده و قبل، حین و بعد ازمسابقه صورت می پذیرد. ماساژ دادن ورزشکار موجب بھینه سازی عوامل حرکتی، کاھش احتمال آسیب و حمایت از روند ترمیم می گردد.

دیگر فواید مبل ماساژور

غدد لنفاوی و رگ های خونی را وادار میکند که تکسین بیشتری دفع کنند و همچنین قابلیت ارتجاعی بافت ها را نیز افزایش می دهد. باعث از بین بردن فشار ماهیچه ای شده و درد هایی که از طریق آسیب های ورزشی، جراحی و تصادفات به بدن وارد شده را از بین می برد. زمان بهبودی از آسیب های وارده بر ماهیچه ها را کاهش می دهد، اسید و لاکتیک را افزایش داده و در آخر قابلیت ارتجاعی رباط و زرد پی را بیشتر می کند.

ماساژ دادن دارای تکنیکهای بسیار پیشرفته ای می باشد که فقط یک صندلی ماساژور حرفه ای می تواند بدن را بطور صحیح ماساژ دهد. ماساژ دادن بدن آنقدر تخصصی است که حتی ماساژ بدن زن متفاوت با ماساژ بدن مرد می باشد. مثلا ماساژ زن بایستی آرامتر و لطیف تر صورت پذیرد.

  • دسترسی در هر زمان و هر مکان (خانه و محل) یکی از بهترین فواید صندلی ماساژور است که باعث می شود دیگر نیازی به حضور فرد در مراکز ماساژ و یا استخدام یک ماساژور حرفه ای نباشد. صندلی ماساژور را به راحتی در بخشی از خانه خود قرار دهید و هر زمان از آن استفاده کنید.
  • ماساژ دادن در محدوده عفونت یا شکستگی یا تومورھا، روی زخم باز یا سوختگی یا وریدھای واریسی و برای زنان باردار منع شده است. ماساژ به عنوان یک روش کمک‌ درمانی به‌هیچ وجه جایگزین اصلاح الگوی زندگی، ورزش درمانی و کاربرد داروهای مرسوم نیست و نباید سبب تاخیر در استفاده از سایر درمان‌های دارویی و جراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo