ماساژ تراپی (ماساژ درمانی)

 آنچه که درباره ماساژ تراپی(ماساژ درمانی) به دانستنش نیاز دارید:

 

ماساژ تراپی  برای چه مواردی استفاده میشود؟

ماساژ درمانی (تراپی) برای کمک و تقویت سلامتی بدن مفید بوده و استفاده میشود. این کار شامل مراحلی میشود که طی آن بافت های نرک بدن توسط ماسور یا همان ماساژور ورز داده میشود. ماساژ در تمامی فرهنگ ها رواج داشته و انجام شده است، این کار هم در شرق و خاور میانه رواج داشته و هم در کشور های غربی و یکی از اولین مراحل درمانی برای کاهش و تسکین درد بوده است.

 

 

massage therapy

 

 

انواع مختلف ماساژ:

اصطلاح ماساژ درمانی (ماساژ تراپی) روش های بسیاری را شامل میشود. شایعترین نوع ماساژ در کشور های غربی ماساژ سوئدی یا کلاسیک نام دارد که این مدل جزئی از هسته اصلی و مرکزی آموزش ماساژ میباشد.

سبک های دیگر شامل ماساژ ورزشی ، ماساژ بالینی ( برای دستیابی به اهداف خاص مانند رها سازی گرفتگی عضلات و رفع اسپاسم)، حتی برخی از سبک های ماساژ برگرفته از سنت های شرقی میباشند مانند ماساژ شیاتسو و توینا.

آیا ماساژ به بهبودی دردها کمک میکند؟

ماساژ درمانی (ماساژ تراپی) در مورد چندین نمونه درد مورد مطالعه قرار گرفته است، از جمله درد در ناحیه کمر،گردن و شانه، درد ناشی از آرتروز زانو و حتی سر درد.

و تمام این مطالب و تحقیقات تماما علمی میباشد و به ثبت رسیده.

آیا ماساژ درمانی میتواند به بیماران سرطانی کمک کند؟

با حفظ ورعایت جوانب، ماساژ درمانی میتواند بخشی از درمان بیماران سرطانی محسوب شود و به بهبود و تحمل درد آنها کمک کند و درد و اضطراب را کاهش دهد که این امر تجربی بوده و هنوز علمی به ثبت نرسیده است.

از ماساژ درمانی ، با یا بدون آروماتراپی(استفاده از روغن های اساسی) برای کاهش و تسکین درد در افراد مضطرب و سایر علائم در افرادی که دچار سرطان هستند استفاده شده است.

در طی یک ارزیابی در سال 2016 و با مشارکت بیش از 1200 نفر در این تحقیقات، مشخص شد که ماساژ درمانی به کاهش و تسکین درد در افراد مبتلا به سرطان کمک بسزایی کرده اما هنوز این مطلب جای بحث و تحقیق دارد تا به مرحله ی اثبات علمی برسد.

  • بر طبق دستورالعمل های بالینی (راهنمایی برای ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی) ماساژ برای افرادی که دچار سرطان سینه هستند در کاهش اضطراب،خستگی،افسردگی بسیار مفید بوده.
  • بر طبق همین دستورالعمل های بالینی نیز ماساژ درمانی بر روی افرادی که دچار سرطان ریه هستند تاثیر مثبت داشته و باعث کاهش درد و افزایش کیفیت رفتاری آن ها شده.
  • باید توجه داشت که به هنگام ماساژ درمانی باید اصلاح روش ماساژ را نیز در نظر گرفت چرا که در برخی از افرادی که به سرطان مبتلا هستند ممکن است بخشی از بافت نرم بدنشان آسیب پذیر تر شده باشد و باید نیروی کمتری به هنگام ماساژ درمانی اعمال شود.

 

 

ماساژ تراپی

 

 

آیا ماساژ درمانی میتواند بر علائم فیبرومیالژیا(نوعی اختلال که با گستردگی درد در بدن همراه است) مفید باشد؟

  • این اختلال (فیبرومیالژیا) اگر بصورت طولانی مدت ادامه پیدا کنید ، ماساژ درمانی میتواند در تسکین و بهبود درد مفید باشد.
  • در طی تحقیقاتی که در سال 2014 از بین 404 شرکت کننده انجان شد به این نتیجه دست یافتند که ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به این اختلال میتواند مفید باشد اما در بهبود اختلال در خواب تاثیر چندانی نداشته.
  • علاوه بر این در سال 2015 از بین 478 شرکت کننده مشخص شد که اجرای سبک های مختلف ماساژ برای افرادی که به اختلال فیبرومیالژیا مبتلا هستند مفید بوده اما از بین سبک های اجرا شده تنها ماساژ سوئدی نسبت به بقیه سبک های اجرا شده با بهبودی کمتری همراه بوده .

آیا ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به ایدز یا HIV میتواند مفید باشد؟

  • شواهد بسیاری وجود دارد که نشان میدهد ماساژ درمانی بر کاهش اضطراب و افزایش کیفیت و سبک رفتاری مبتلایان مفید بوده اما چون تعداد مورد مطالعه قرار گرفته در این پرونده اندک بوده نمیتوان از نظر علمی به جمع بندی اصولی دست پیدا کرد.
  • در مطالع و تحقیقاتی در سال 2017 محققان به این نتیجه رسیدند که ماساژ درمانی در ایجاد احساس شادی و امید به زندگی در مبتلایان به HIV یا ایدز بسیار موثر بوده.

 

 

 

ماساژ تراپی

 

آسیب های ماساژ درمانی :

عوارض ناشی از ماساژ درمانی بسیار کم بوده اما آنچه که تا کنون گزارش شده آسیب در ناحیه بافت نرم یا استخوان در افراد مسن بوده که از جانب ماسور این امر رعایت نشده.( شما میتوانید با داشتن صندلی های ماساژور آرونت از این مشکلات مصون بمانید)

در طی مطالعاتی زیر نظر NCCIH   ( مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه در ایالات متحده)،جنبه های مختلف ماساژ درمانی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

اینکه آیا ماساژ درمانی میتواند در رفع اختلالات حرکتی مفید و موثر باشد.؟

آیا میتواند بعنوان یک درمان غیر مخدر برای افراد جانباز در کاهش  درد موثر باشد یا خیر؟

اما آنچه که تا کنون بر همگان واضح بوده ، این مطلب است که ماساژ درمانی همواره جزئی از بهترین روش های کم خطر درمانی بوده و حتی توانسته در بسیاری از اختلالات عصبی رفتاری پیشگیرانه داشته باشه.

از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید بسیار متشکریم. لازم به ذکر است که شما میتوانید با خرید هر یک از محصولات ماساژور آٰرونت(Aront) و بست رست(BestRest) بهترین ماسور را بصورت شبانه روز در خدمت داشته باشید و از بالاترین کیفیت ماساژ بهرمند شوید.

 

 

 

صندلی ماساژور آرونت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo